© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 17:51, 22.12.2024 r.
PIBR był organizatorem konferencji z cyklu OEES On Tour – serii wydarzeń poprzedzających drugi międzynarodowy kongres ekonomii wartości Open Eyes Economy Summit.
Uczestnicy wydarzenia przyglądali się przyszłościowym modelom kształcenia i ścieżkom doskonalenia zawodowego. Ewa Sowińska, merytorycznie koordynująca konferencję ze strony PIBR, zaprosiła do udziału nie tylko biegłych rewidentów, ale też przedstawicieli firm szkoleniowych, uczelni i przedsiębiorstw dbających o kształcenie swoich pracowników.
Otwierający konferencję prof. Jerzy Hausner, ekonomista z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, przybliżył koncepcję „uniwersytetu-idei”, ale skoncentrował się przede wszystkim na zilustrowaniu negatywnych skutków gospodarczej krótkowzroczności, która zawładnęła biznesem, żyjącym od kwartału do kwartału. Podkreślał także wagę wartości niematerialnych firmy, zwłaszcza wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników: Gros majątku firmy wieczorem idzie do domu, podsumował obrazowo. Prof. Elżbieta Mączyńska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie także skupiła się na wadze właściwego, społecznie odpowiedzialnego zarządzania ludźmi, wspierającego ich ustawiczną naukę – co musi mieć odbicie m.in. w kształtowaniu czasu pracy. Z wielkim zainteresowaniem przyjęto wystąpienie prof. Tomasza Szlendaka, socjologa z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, który przedstawił cyfrowy świat, w którym realizują się społecznie najmłodsze aktywne publicznie pokolenia Y i Z.
O edukacji w biznesowej praktyce dyskutowali następnie Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Siemens sp. z o.o., dr Barbara Stepnowska, dyrektor studiów MBA Politechniki Gdańskiej, Paweł Tyszer, dyrektor Centrum Edukacji PIBR, Leszek Zieliński, prezes Jobman Group sp. z o.o., oraz dr hab. Olaf Żylicz, psycholog z Uniwersytetu SWPS. W panelu eksperckim punktem wyjścia do żywej dyskusji był raport edukacyjny World Economic Forum. Okazało się z niego, że największym problemem polskiego systemu kształcenia jest niedostateczny nacisk na inspirowanie krytycznego myślenia i naukę umiejętności rozwiązywania problemów.
Książki i raporty rekomendowane przez prelegentów, a także prezentacje towarzyszące ich wystąpieniom można bezpłatnie pobrać ze strony konferencji.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.