Komisja została powołana w dniu 27 czerwca 2023 r. na kadencję 2023-2027. Realizuje zadania powierzone przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów w szczególności poprzez:
- opiniowanie projektów planów finansowych Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w tym budżetu PANA na kolejne lata;
- rekomendowanie KRBR projektu uchwały w sprawie wysokości składek członkowskich biegłych rewidentów;
- rekomendowanie wzorów wymaganych oświadczeń biegłych rewidentów ubiegających się o prawo do opłacania niższej składki członkowskiej;
- rozpatrywanie i rekomendowanie KRBR wniosków biegłych rewidentów dotyczących indywidualnych decyzji finansowych;
- proponowanie KRBR corocznie kwoty, powyżej której przeprowadzana jest procedura przetargowa w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów;
- przeprowadzanie procedury przetargowej i wyboru ofert zgodnie z obowiązującymi w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów zasadami, oraz przedstawienie rekomendacji KRBR;
- opiniowanie dokumentów finansowych dotyczących działalności Polskiej Izby Biegłych Rewidentów;
- monitorowanie procesu przygotowania rocznego sprawozdania finansowego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów i procesu badania sprawozdania finansowego;
- rekomendowanie KRBR możliwości w zakresie pozyskiwania przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów dodatkowych źródeł;
- przygotowanie i rekomendowanie KRBR projektów uchwał, dotyczących kwestii finansowych, do podjęcia przez Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów;
- rekomendowanie KRBR wniosków regionalnych oddziałów w sprawie wsparcia finansowego regionalnych oddziałów PIBR.
Skład komisji
- Danuta Drobniak – przewodnicząca
- Klaudia Hałas
- Agnieszka Pasek-Wujek
Z prac komisji