© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 18:52, 21.12.2024 r.
Przedstawiamy wskazówki dotyczące wybranych aspektów komunikacji z doradcami prawnymi badanej jednostki.
25 czerwca 2024 r., podczas posiedzenia Krajowa Rada Biegłych Rewidentów podjęła uchwałę w sprawie wskazówek dotyczących wybranych aspektów komunikacji z doradcami prawnymi badanej jednostki.
Wskazówki mają niewiążących charakter, zostały opracowane w odpowiedzi na pojawiające się kwestie, z którymi biegli rewidenci mają do czynienia podczas pozyskiwania informacji od doradców prawnych badanych jednostek, a także w celu wskazania możliwych rozwiązań, których zastosowanie mogą rozważyć. Materiał jest też odpowiedzią na zmieniające się okoliczności współpracy z klientami i ich doradcami, a także na zmianę form i sposobów pozyskania dowodów badania, związanych z postępującym zastępowaniem dokumentów i dowodów badania w formie papierowej na rzecz cyfryzacji i powszechnego posługiwania się dowodami badania w formie elektronicznej. Opracowanie odnosi się do wybranych aspektów komunikacji z doradcami prawnymi jednostki i wskazuje na najważniejsze wymogi wynikające ze standardów.
Wskazówki nie zmieniają ani nie zastępują wymogów i wytycznych wynikających z krajowych standardów badania.
Z treścią uchwały KRBR można zapoznać się – tutaj, z załącznikiem, czyli wskazówkami – tutaj.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.