© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 09:44, 21.11.2024 r.
W e-Urzędzie Skarbowym pojawiły się kolejne funkcjonalności ułatwiające podatnikom korespondencję z organami podatkowymi oraz składanie wniosków o wydanie niektórych zaświadczeń.
Ministerstwo Finansów poinformowało, że e-Urząd Skarbowy uzyskał nowe funkcjonalności. Użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mogą teraz odbierać korespondencję urzędową z Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) na swoim koncie w serwisie (warunkiem korzystania z tej usługi jest udzielenie zgody na taką formę komunikacji). Dodatkowo poprzez e-Urząd Skarbowy można złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach, a już wkrótce także o niezaleganiu w podatkach. Zaświadczenie takie będzie wystawiane jako dokument elektroniczny i doręczane na konto podatnika w e-US.
Jak podaje resort finansów, w e-Urzędzie Skarbowym udostępnione zostały:
Ministerstwo zapowiada także, że zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W) pojawią się w serwisie za kilkanaście dni.
Szczegółowe informacje nt. nowych funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym można znaleźć na stronie Ministerstwa Finansów: https://www.gov.pl/web/finanse/nowe-uslugi-w-e-urzedzie-skarbowym
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.